Koronapandemian vaikutukset kaukalopallon harjoitus- ja kilpailutoimintaan

07.01.2021 12:37

Suomessa koronatilanne on vakava ja tautitilanne vaihtelee alueittain. Suomen Kaukalopalloliitto ry noudattaa kaikessa toiminnassaan viranomaisohjeita, ja lähiviikkoina koronatilanne vaikuttaa enenevässä määrin myös eri sarjatasojen kilpailutoimintaan. Olemme seuranneet alueellisten viranomaisten tiedotusta ja todenneet, että eri alueilla toiminnan päälinjana harrastus- ja kilpailutoiminnan järjestämiseksi toimii alueellisten viranomaisten ohjeet. Seurojen tulee noudattaa näitä kaikessa toiminnassaan. Yhdessä vastuullisesti toimimalla ennaltaehkäisemme koronaviruksen leviämistä.

Alueellisten viranomaisten päätöksissä on tiedotettu suosituksia ja rajoituksia harrastustoimintaan ja liikuntatilojen käyttöön liittyen. On selvää, että eri sarjatasoilla ottelusiirtoja joudutaan tekemään seuraavien viikkojen aikana. Otteluille tulee lähtökohtaisesti etsiä uusi ajankohta talvi/kevätkaudelta sarjojen päättymisaikataulut huomioiden. Mikäli tilanne pitkittyy, voi Suomen Kaukalopalloliitto kilpailunjärjestäjänä tehdä muutoksia sarjajärjestelmään käynnissä olevaa kautta koskien. Tätä tilannetta arvioidaan siinä vaiheessa, kun nyt annetut määräykset päättyvät tai niihin tehdään muutoksia. Olympiakomiten päivitetyt suositukset lajeille on voimassa 10.1.2021 asti.

Toivomme asiassa kärsivällisyyttä ja seurojen välistä hyvää yhteistyötä ottelusiirtojen osalta. Sarjapäälliköt tulee pitää ajan tasalla ottelusiirroista sovittaessa. Harjoitustoiminnan järjestämisen osalta seurojen tulee noudattaa kuntakohtaisia ohjeita.

Alla kuvaus alueellisten rajoitusten vaikutuksesta eri sarjatasojen kilpailutoimintaan.

Etelä-Karjala 31.1 pelit keskeytettynä

Helsinki 31.1 asti pelit keskeytettynä

Itä-Suomi 22.1 asti keskeytettynä

Keski-Suomi 16.1 asti pelit keskeytettynä