Koulutapahtumapäivät

Kaukalopalloliitto järjestää yhdessä seurojen kanssa kouluille ilmaisia kaukalopallokoulutapahtumapäiviä. Kaukalopallokoulutupatumapäivät ovat lajin esittelypäiviä, joiden avulla halutaan tarjota mahdollisuus oppilaille kokeilla kaukalopalloa sekä saada kaukalopallo yhdeksi koululiikuntalajiksi. Koulutapahtumissa jaetaan tietoa lähialueen seuratoiminnasta ja pyritään innostamaan lapsia kaukalopalloon mukaan. Kaukalopallo on mainio jääliikuntalaji koulujen liikuntatunneille. Kaukalopallo on turvallinen koulupeli jäälle, koska siinä ovat vartalokontaktit kiellettyjä. Kaukalopalloa pelataan jo monissa kouluissa liikuntatunneilla ympäri Suomea ja koulujen väliset kaukalopalloturnaukset ovat erittäin suosittuja tapahtumia.

Koulutapahtumassa leikitään ja pelataan

Kaukalopallon koulutapahtuma on ensisijaisesti tarkoitettu ala-aste ikäisille. Yhden päivän aikana jokainen ryhmä/luokka on jäällä n. 45 minuuttia kerrallaan leikkien, luistellen, syötellen, kilpaillen ja pelaillen. Päivän aikana voidaan kaukalopalloa esitellä jopa noin 200 lapselle. Tämä on kuitenkin vain yksi vaihtoehto: tapahtuman voi toteuttaa kullekin koululle ja paikkakunnalle parhaiten sopivalla tavalla.

Kaukalopalloliitto lahjoittaa tapahtumien kaikille osallistujille sekä jokaiselle mukaan tulevalle koululle kaukalopallomaila- ja pallopaketin. Välinepaketin tarkoituksena on varmistaa, että kaukalopallon pelaaminen voisi jatkua koulun liikuntatunneilla tapahtumien jälkeenkin.

Koulukaukalopallossa tarvittavat välineet

Koulukaukalopallossa pelaamiseen tarvitaan kaukalopallomailat ja kaukalopalloja. Suomen Kaukalopalloliitto suosittelee myös käytettäväksi pelikypärää (ristikollinen). Kaukalopalloja kannattaa varata riittävästi, ainakin yksi per oppilas, jotta kaikki oppilaat saisivat harjoituksissa tuntumaa palloon ja jotta ei syntyisi turhaa odottelua. Maalivahdin varusteita voi tiedustella Kaukalopalloliitosta.

Mistä kaukalopallovälineita voi ostaa?

Kaukalopalloliiton koulutapahtumapäivissä käytämme Tacin mailoja. Kouluille tarkoitettuja kaukalopallomailoja voi ostaa Tacilta TAC STICKS (tac-stick.fi) tai Tacklalta Etusivu - Tackla. Virallisia kaukalopalloja myy Lakaveka oy, lakaveka.com

Kiinnostuitko koulutapahtumapäivistä?

Yhteydenotot koulutapahtumiin liittyen Kaukalopalloliiton seurakehittäjään:

Satu Tiihonen

satu.tiihonen@kaukalopalloliitto.fi