Kaukiskoulukiertue 2022-2023

Suomen Kaukalopalloliitto aloittaa virtuaalisen kaukalopallokoulukiertueen yhteistyössä Askelsportsin kanssa ala- ja yhtenäiskouluihin syksyllä 2022. Virtuaalinen kaukalopallokiertue kouluihin painotetaan niihin kaupunkeihin, joissa kaukiskoulut ovat käynnissä kautena 2022-2023. Virtuaalikiertueen tarkoitus on vahvistaa kaukalopallon asemaa koululiikunnassa, viedä tietoa kaukalopallosta lapsille ja sen lisäksi mainostaa paikallisen seuran kaukiskoulutoimintaa.

Mitä virtuaalinen Kaukiskoulukiertue on?

Ideana on, että koulut saavat ilmoittautua mukaan virtuaalikiertueeseen, jossa kaukalopallovälinesetit kiertävät koululta toiselle, ollen yhdessä koulussa kaksi viikkoa. Kaukalopallovälinesetin lisäksi koulut saavat kaukalopallo-opetusvideot, joidenka avulla opettajat voivat pitää kaukalopalloaiheisen liikuntatunnin. Opettaja voi katsoa videot itse ja opettaa niiden mukaan tai opettaja sekä lapset voivat yhdessä katsoa videot esimerkiksi luokassa tai pukuhuoneessa ennen liikuntatunnin alkua. Koulut saavat kiertueen aikana myös mainokset paikallisen seuran kaukiskoulusta, joten jos kipinä kaukalopalloa kohtaan syttyy liikuntatunnilla, pääsevät lapset harrastamaan kaukalopalloa kaukiskouluun.

Välinesetin ja opetusvideoiden avulla koulut pystyvät helposti ottamaan kaukalopalloa mukaan liikuntatunneille riippumatta siitä, onko koululla omat kaukalopallovälineet tai opettajalla kokemusta kaukalopallosta. Koulut voivat alkaa ilmoittautumaan kiertueeseen mukaan elokuussa, jolloin kiertuekaupunkien alakouluihin lähetetään ilmoittautumislomake.  Kiertue toteutetaan loka-helmikuussa 2022-2023.

Kiertuekaupungit:

Lahti

Lappeenranta

Jyväskylä

Kuopio

Oulu

Rovaniemi

Lisätiedot Kaukiskoulukiertueesta: Satu Tiihonen, 050 553 8922, satu.tiihonen@kaukalopalloliitto.fi